art direction
Jullie willen iets communiceren, lanceren of promoten. Als creatief strateeg denk ik graag met je mee. Vanuit mijn ervaring aan bureauzijde ben ik gewend te starten met een creatief concept. Zo zet je je verhaal consistent en herkenbaar neer. Mijn kracht zit ‘m in het denken vanuit de mensen die je wilt bereiken. Daar heb ik een nuchtere en doortastende kijk op. Ik doe het liefst strategische opdrachten, waar dan een nieuwe productlijn uit voorkomt, bijvoorbeeld een huisstijl, nieuwe social serie, campagne of website.
boeken
Als fervent boekenwurm weet ik uit eigen ervaring: het lettertype van een boek is allesbepalend. Als ik een boek vormgeef, begin ik dan ook altijd daar: het font. De letter zelf is de sfeermaker. En de basis voor een prettige leeservaring. Maar ook de spatiering, tussenkoppen, interlinie en de marges hebben hun unieke bijdrage. Het geheel moet gewoon kloppen. Het omslag is eigenlijk de etalage van het boek. Je wil er in 1 oogopslag het gevoel van het verhaal mee overbrengen. Van een Flow-achtig patroon, tot een rake illustratie of pure zwart-wit fotografie. Elke vorm en kleur bepaalt wat je weggeeft aan de lezer.
webdesign
3-2-1-klik! Je hebt maar een paar seconden om de aandacht van iemand te vangen met je website. Meteen vinden wat je zoekt, is dan essentieel. Daarvoor heb je een goede indeling nodig, een logische flow. Hoe complexer de website, hoe leuker!